De Uitlaat

Detectielussen bij verkeerslichten

Hoe voorkom je bij verkeerslichten dat je als motorrijder niet ‘herkent’ wordt en eindeloos moet wachten tot deze op groen springt? Meestal gebeurt dat pas nadat er een auto achter je is komen te staan. Best gek, met al die detectielussen in het wegdek. Op het fietspad herkennen de lussen wel gewoon fietsers en anders is er altijd nog het bekende drukknopje. Hoe valt dit op te lossen?

Een woordvoerder, tevens motorrijder, van de Verkeersongevallen Analisten van de Verkeerspolitie Rotterdam, legt uit hoe je dat kunt oplossen. Als je met je motorfiets over het kleine driehoekje rijdt in de detectielus (zie foto) dan wordt jouw motorfiets wél waargenomen door de lus en hoef je niet te wachten tot er een auto achter je komen te staan.

Met de 2-Takt Stoevers rijden we het jaar uit.

Nou nog één keer dit jaar de Stoevers in de bocht, of kan ik beter zeggen uit de bocht.
Na enig overleg, over hoe laat we vertrekken, ivm dat mooie weer, wordt het uiteindelijk verzamelen rond 13 uur, op de veeneslagen.
Onze Mans is helaas verhinderd, maar kon gelukkig nog wel even tijd maken voor een paar foto’s.


En daar gaan we op weg, opzoek naar een paar mooie stukjes onverhard, nou die hebben we gevonden.
Het eerste en beste stuk maïsland op, en ja hoor als een koppel gansen achter elkaar aan, om ons zo ontzettend vast te rijden in de modder, dat het voor ieder van ons een echte uitdaging was om daar weer uit te komen.

Klaar het avontuur te gemoet

Uiteindelijk alle 4 weer op het zandpad, de brommers een beetje moddervrij rijden en weer, nu over echte mooie stukken land, totdat onze voorrijden zijn achterband wel heel erg zacht begon te worden. Gelukkig waren we nog redelijk in de buurt, dus voelde ik een bandenwissel aankomen, want zoals ons wek bekende motto luid bij de Stoevers en de Snoevers, Samen uit samen thuis 💪🏻



Stoevers eindejaars 50cc Enduro

Dus onder het genot van een oliebol en lekker bakkie (Karin nog bedankt voor de catering) hebben we met elkaar de binnenband vervangen, die niet was gescheurd bij het ventiel. Even de tandwielen en kettingen gesmeerd van onze cross bolides en weer op pad.
Na vele mooie stukken, rond Rijssen, gingen we richting Enter.

onze toer”lijder”.

Daar zagen we een mooi mini crossbaantje, als we een paar ronden op naam hebben, gaan we verder en ja weer een stuk maïsland gevonden, gelukkig zonder water en blubber, want één keer zon drek ballade was meer dan genoeg.
Na eerst de naastgelegen eigenaar om toestemming te hebben gevraagd, mochten we ons daar ook een paar rondjes lekker uitleven.

😷

Daarna werd er besloten om een mooie, bij ons Stoevers,alom bekende grote bult zand op te gaan zoeken. Daar aangekomen kregen we spontaan les ( Bert nog bedankt 👍🏻 ) over hoe je het beste een steile wal kunt beklimmen, best wel leerzaam weer ,maar ja als je naar boven gaat moet je natuurlijk ook weer via de steile kant naar beneden en ook dat ging na een paar oefeningen best wel goed.


Zo waren we eigenlijk wel klaar voor vandaag, nog even bij ten brinke(nog bedankt daarvoor)alle emoties van ons en de brommers gewassen daarna gingen we weer na een mooie middag op huis aan .
Ik (Heins) wil jullie Stoevers nog bedanken voor de ritjes van 2022 en hoop er nog meer in 2023 te rijden met jullie .

2-Takt Stoevers / Snoevers wensen jullie een goede jaarwisseling en een Toer en cross rijk & gezond 2023!


Nieuwjaarsreceptie

Dit jaar is er geen oliebollenavond. Maar je wordt 7 januari 2023 vanaf 20:00 uur graag verwelkomd op de nieuwjaarsreceptie. Hoewel de oliebollen ontbreken, wordt er gefluisterd dat er ook een sushi kok aanwezig is.

MrGPS komt op ’n Tuf

De activiteiten- en tourcommissie organiseren in het vroege voorjaar van 2022 een GPS-cursus door specialist Hans Vaessen, beter bekend als MrGPS. De presentatie wordt op een zaterdagmiddag in het clubhuis gehouden. Naast Basecamp zal er ook ruim aandacht gegeven worden aan de nieuwe manier van routes maken voor Garmin en TomTom. Ook komt naar verwachting het maken van routes via online programma’s als MRA en Kurviger aan bod. Uiteraard bestaat de mogelijkheid tot het stellen van vragen. Houd de volgende nieuwsbrief en dit bericht in de gaten voor meer informatie en de mogelijkheid tot opgaaf.

Schoonmaak clubgebouw

Maandagavond 21 november is door een aantal vrijwilligers het  gebouw onder handen genomen voor de jaarlijkse grote schoonmaak. Omdat er  een flink aantal vrijwilligers zijn komen opdagen, zaten we iets na 20.00 uur aan de koffie, met een lekker Rijssens hartje erbij. Zo zie je maar weer, vele handen maken licht werk. Vrijwilligers bedankt!

Schoonmaak clubgebouw 2022

Op maandag 21 november willen we graag met z’n allen ons gebouw onder handen nemen voor de jaarlijkse grote schoonmaak. We beginnen om 19.00 uur en wanneer er voldoende mensen komen helpen, zijn we om 20.00 uur klaar. Dan gaan we fijn samen koffiedrinken met wat lekkers erbij. Als je ons wilt helpen ben je van harte welkom.

Voor de organisatie is het fijn als je je vooraf aanmeldt via het formulier hieronder. Tot maandag de 21e!

Bardienstvrijwilliger feestjes gevraagd

Voor feestjes die in het clubgebouw van ’n Tuf worden gehouden, zijn wij op zoek naar een aantal enthousiaste vrijwilligers, die af en toe bardienst willen draaien om het feestvarken een leuke avond te bezorgen. Ben je geïnteresseerd? Geef het door via het formulier hieronder. Daarna wordt contact met je opgenomen over de vergoeding en wordt verdere informatie verstrekt.

Sjaak Lucassen’s Poolijs Expeditie

Zaterdag 5 november keken en luisterden ruim 50 leden geboeid naar de presentatie van Sjaak Lucassen. Sjaak begon zijn verhaal met een uitgebreide samenvatting van zijn eerdere wereldreizen met zijn Honda Fireblade en Yamaha R1. Ook deed Sjaak verhaal van zijn barre reis vanaf Florida naar Alaska met zijn op de koude omstandigheden aangepaste Yamaha R1. Na de pauze ging het verhaal verder over zijn uiteindelijke doel om met zijn motor over het ijs naar de Noordpool te rijden.

Snertrit 2022

Afgelopen zaterdag (22 oktober 2022) was het weer tijd voor het snertritje. 60 kilometer toeren met brommers en motoren. Onder bijna zomerse temperatuur vertrokken rond drie uur de 2-taktsnoevers richting Nijverdal. Op de rotonde tussen Rijssen en Nijverdal werd iedereen geflitst. Gelukkig reed niemand te hard, zodat het geld in de knip blijft. Een uurtje later vertrokken de motoren om hetzelfde ritje te rijden. Iets na vijven was iedereen terug in het clubhuis, waar de soep in een grote pan stond te dampen. Rond zes uur was de worst op en de pan leeg en ging iedereen met een volle buik huiswaarts.