2-Takt Snoever Niejs

Volg hier hier het laatste nieuws van de 2-Takt Snoevers. Je kunt ook je eigen foto’s en/of verslagen naar de 2-Takt Snoever nieuwspagina uploaden, zodat deze ook op deze pagina’s geplaatst kunnen worden. Je kunt je eigen berichten hier uploaden.

Verrassingsrit 2024

TAKTSNOEVERS OP ZATERDAG 18 MEI 2024

Voorbereiding

Om zo’n rit voor te bereiden komt er nog heel wat kijken. De tourcommissie moet eerst in beeld brengen wie er meegaan en dan de rit uitstippelen en daarbij moet er ook nog enkele keren vergaderd worden op de Roerdomp. Nou woon ik daar ook en ik merkte helaas dat ik steeds minder populair word. Ze weten wanneer ik er niet ben en dan wordt er vergaderd.
Vervolgens moeten er nog allerlei consumpties e.d. geregeld worden en bleek er dat er geen bezemwagen was. Gelukkig stelde Henk M zich beschikbaar, van de week nog geopereerd en toch nog zoveel pit om dan met de bezemwagen te willen rijden. Dat laatste vind ik altijd zeer verstandig. Helaas in het verleden ook er gebruik van moeten maken, waarbij ik nog steeds gechanteerd word door Albert,dat als ik te vrijpostig ben de beelden daarvan getoond gaan worden.  Nou rijd ik tegenwoordig op een echte watergekoelde Zundapp maar dat zegt ook niet alles. Er rijden degelijke Duitse merken als Zundapp en Kreidler mee maar de club doet niet moeilijk als er ook, hoe zal ik het zachtjes zeggen,  snel goedkoop Japans spul meedoet en dat is aan de ene kant mooi, maar aan de andere kant is het verstandig om niet alleen een bezemwagen maar ook 3 koffers met Honda gereedschappen aan boord te hebben. 
Er reed ook een Puch Maxi mee. Maxi staat in dit geval voor maximaal hoeveelheden benzine bij je hebben. De sympathieke Wim uit Enter had 15 liter benzine van tevoren naar de Roerdomp gebracht, omdat deze Puch 1 op 10 rijd, en dat is dan nog afgerond naar boven.
Er hadden 17 mannen zich opgegeven.

De kantine
Na de inschrijving bij Hendrikus (met zijn stoere, mannelijke gestalte valt hij niet alleen in de smaak bij de vrouwen) werd er door de steeds mondiger wordende Johan een toespraak gehouden, met de opmerking die mij altijd aanspreekt om niet rechts in te halen, In dit politiek beladen tijdperk lijkt me dat uit de mond van Johan een passende uitspraak. Gelukkig mooi weer en wonder boven wonder, mijn Zundappje startte in 1 keer, nog nooit eerder gebeurd. Normaliter moet ik ochtendgymnastiek doen door 2 keer door de straat aangeduwd te rijden voordat de bromfiets wil starten. 


De rit zelf
Prachtige rit met veel bossen en lange stukken aaneengesloten rijden. We hebben 3 x een stop gehad waar bleek dat niet alleen Johan maar ook zijn zoon Gijs en vooral Ria veel werk hadden verzet, met koffie, hapjes-met dank aan Dianne van Hendrikus-, frisdranken e.d. Ria heeft ook nog de gave om sommigen in de gaten te houden die de neiging hebben om maar meteen alle stukjes kaas, leverworst. e,d op te eten.
Er werd nog even stilgestaan bij een oorlogsmonument, waarbij Johan het een en ander vertelde (daar zit een voorzitter in wording in). De piloot heeft in 1943 Den Ham voor een ramp behoed. De motoren van de Lancaster waren uitgevallen, waarbij hij gezorgd heeft dat de 7 overige bemanningsleden eruit konden springen en hijzelf het leven liet daarna door op een weiland te landen. Helden die terecht niet worden vergeten. 

Onze club wordt ook steeds milieubewuster en denkt ook aan de gezondheid. Zo was er een stop ingelast waarbij we door de bossen konden lopen en de heerlijke stoere geur van dennen kunnen ruiken.

De laatste kilometers gingen via Zenderen waarbij ik steeds rustiger ging rijden omdat er ergens wat klepperde, zelfs een merk als Zundapp is niet meer wat het geweest is.
Ondanks paar spettertjes kwam iedereen ongedeerd aan en werden we op de nodige broodjes hamburger, kroket e.d. getrakteerd door Ria.
Dank aan degenen die weer veel werk hebben verricht en ook mooi dat er geen pech e.d. is gebeurd. 
(verslag van Klaas)

Om er lekker in te komen rit

Afgelopen zaterdagmiddag, 13 april 2024, reden we de eerste tourtocht van de 2-Takt Snoevers weer. Om 12:30 uur gingen we verzamelen, aanmelden en ff bij praten. De motorclub was er ook, dus mooi van beide zijden veel bekijks. Omdat het de “Om er lekker in te komen rit” is, was het een kort ritje. Via centrum van Rijssen, langs Piet van ‘t Witte Hoes, over de Borkeld, langs het Twenhaarsveld en dwars door Holten. Toen werd de rit ff iets aangepast om sommige leden met een niet nader te noemen merk te plagen. Via de Motieweg werd de Holterberg opgereden. Bovenaan de Motieweg werd ff pauze gehouden, om dat sommige bromfietsen even een kleine pauze nodig hadden 😄. Via rand van Nijverdal, Zuna en Notter, moesten we rond de klok van 14:30 uur, bij het Stadskwartier in Rijssen zijn. Daar werden we ontvangen met koffie en konden we kiezen uit een dikke plak koek of cake. Het Stadskwartier is een instelling voor de oudere demente mensen. Die konden de brommers bekijken en bij sommige bewoners kwamen echt oude herinneringen weer naar boven. Dat was mooi om te zien en om te horen. Het was een fijne bijeenkomst. Van uit daar kon iedereen weer z’n eigen weg gaan! De opkomst was weer geniaal. Mede-snoevers bedankt daar voor! Graag allen tot de volgende clubrit op 18 mei!
Groeten van Albert de “Honda man” 💪

Nieuw logo 2-Takt Snoevers

Op de algemene ledenvergadering presenteerde Ria het nieuwe logo van de brommerclub 2-Takt Snoevers met een filmpje. Mooie bijkomstigheid is dat het nieuwe logo aansluit met het oorspronkelijke logo van Motortourclub ‘n Tuf. De afkorting 2TS is mooi verwerkt in de tank van de klassieke bromfiets. Een dik compliment voor de maker Gijs Waggeveld. Toeval of niet? De brommerrijder lijkt sprekend op één van de 2-Takt Snoevers van ‘n Tuf.

Snertrit 2023

De laatste rit van het jaar is altijd de Snertrit. Een klein ritje van ongeveer 60 kilometer waar zowel de 2-takten als de motoren gezamenlijk aan deelnemen. De temperatuur was ongeveer 15 graden. Hoewel de maand oktober als één van de natste in de afgelopen 100 jaar in de boeken gaat, was het gelukkig droog. Rond drie uur vertrokken 15 2-Taktsnoevers om een mooi ritje te rijden rondom Laren. Een uur later zetten 25 motorrijders de achtervolging in om te voorkomen dat alle snert, broodjes knakworst, beenham, gehakballetjte en schnitzeltjes in de hongerige magen van de brommerrijders terecht zouden komen. Haast voor niets, want Henk en Joke kennen de pappenheimers wel, zodat er genoeg voor iedereen te eten is. Iedereen is terugkijkend op een mooie rit met een voldaan gevoel en volle maag naar huis naar huis gereden.

Met Harrie B, en de 2-Takt Snoevers naar café ‘De Pothoek’ in Markelo.

Toerritje van woensdag avond 27 september Onze kapitein Henk had weer een mooie rit uitgekozen. Het was eigenlijk een verzoek van mevrouw Bruggeman, zoals velen van ons wel weten, is Harrie ziek en zou het een ritje worden waar Harrie op de brommer zou meerijden.

Bij nader inzien leek het toch niet verstandig om Harrie nog te laten rijden, en daar was hij het zelf ook wel mee eens. Dus gingen wij richting Nijverdal om Harrie op te halen.

We besloten om Harrie als bijrijder naast Bas Euren te plaatsen, met zijn vrouw op de achterbank, om dan achter de brommers aan te rijden. Met het raam een stukje open konden ze toch nog de geur van de 2-taktmotor opsnuiven.

De rit ging richting Holterberg, vervolgens naar Bathmen en Laren, om vervolgens een koffiestop te houden bij Pothook in Markelo. Daar hebben we even bijgepraat.

Toen de koffie op was, was het buiten al donker. Gelukkig had bijna iedereen weer goed licht op de brommer, zelfs Johan W. Nu werd er naar huis gereden, en iedereen kon afhaken wanneer hij dat wilde.

Al met al was het een geslaagde rit. We hopen dat we volgend jaar nog een keer zoiets kunnen doen in het bijzijn van Harrie en zijn vrouw.

verslag gemaakt door M Scholman

“IJssel Monsterrit” 2-TaktSnoevers 9-9-2023

Brommerrit van 9 september 2023
Met 19 leden van de brommerclub van ’n Tuf hebben we een fantastische rit gehad, genaamd de “ijssel Monsterrit”! We begonnen allen met één belangrijke taak: zorgen dat je brommer een vollere tank heeft dan je maag na een stevig ontbijt!
Na een bakje koffie met koek reden we vanuit het clubhuis weg.
Onze captain Henk voorop en, voordat ik het vergeet, bovendien mag het wel eens gezegd worden: petje af voor Henk.
Onze Henk bereid elke rit voor alsof het een militaire operatie is. De week ervoor verkende hij het hele traject, paste obstakels aan, voegde zelfs een zandweg toe voor onze avontuurlijke Klaas. (Hierover later meer). We kunnen Henk niet genoeg lof geven voor al zijn inspanningen. Maar nu, genoeg veren in zijn kont, we gaan weer verder via Hellendoorn, Luttenberg, Heino en na een korte pauze bij kasteel Nijenhuis, waar van de 19 rijders zich 18 stonden te vergapen aan drie dames die daar klaarblijkelijk een verkleedparty aan het houden waren, richting Het Engelse werk in Zwolle. Daar hadden we onze eerste stop en uit de bezemwagen kwam een hapje en een drankje. Na het strekken van onze benen reden we langs een geweldig mooie route via het plaatsje Zalk langs het Drontermeer naar Elburg.

Wie Elburg kent: de bedoeling was om met de brommers langs het water te parkeren, een visje of iets lekkers te halen en je brommer laten bewonderen/bekritiseren door omstanders. Helaas ging dit plannetje niet door, een onverwacht obstakel: Botterdagen in Elburg. De brommers werden op een andere plek neergezet inclusief brommerbewaking, zodat een ieder rustig iets lekkers kon nuttigen in het mooie Elburg.


Vanuit Elburg was het een klein stukje rijden naar Oldebroek. Hier mochten we rondkijken bij de verzameling oude race motoren en brommers bij dhr. Zoombelt. Verder op huis aan via weer prachtige paden en wegen langs de IJssel richting Wijhe waar we met de pont zijn overgestoken en een tientje van de prijs hebben afgepingeld.
De rit ging fantastisch! Albert volgde met de bezemwagen (met dank aan Wessels Transport) en had een heerlijk rustig middag. Totdat:
Willard een schuiver maakte naar rechts, scheurde langs de berm en moest met alle kracht aan zijn stuur trekken om de brommer en hemzelf op de been te houden: lekke band. Anja die achter hem reed, had grote bewondering voor de manier waarop Willard zijn brommer uit deze benarde situatie haalde. Anja was zo onder de indruk dat ze haar eigen benarde situatie creëerde en hier rode oortjes van kreeg! Maar goed dat buurman K. dit niet begreep.
En dan was er nog Klaas, die zijn zandwegavontuur op prijs stelde en prompt een lekke band kreeg. Je weet wel, zo’n weg waar geen enkele brommerrijder op wil rijden. Henk had speciaal voor Klaas een zandweg gekozen, en wat gebeurde er? Juist ja, lekke band! Albert, onze bezemwagenchauffeur, dacht dat hij al bijna in Rijssen was, maar hij moest rechtsomkeert maken om Klaas en zijn brommer te redden.
En laten we Ethan niet vergeten, die dacht dat hij minstens 200 kilometer kon rijden met zijn tank. Daar stond hij: moederzielig alleen in de berm. Anja kon haar geluk niet en op racete met topsnelheid naar captain Henk om de stoet tot stilstand te brengen. Lang leve de bezemwagen, die Ethan redde met een jerrycan benzine!
Tegen vijven waren we terug in Rijssen, waar Ria en Wim de broodjes hamburger klaar hadden. Onder het genot van een verfrissend drankje hebben we nog lang nagepraat over deze heerlijke rit welke naar mijn mening wel haast de mooiste was die we tot nu toe met elkaar hebben mogen rijden.


Een dikke pluim aan de organisatie en aan Dianne voor de hapjes! Het was een rit om nooit te vergeten en laten we hopen dat onze volgende brommertochten net zo mooi, avontuurlijk en gezellig zullen zijn!
Johan W

Salland-Veluwe rit

Zaterdag 29 juli was het dan zover: de Veluwe rit. Na heel wat wikken en wegen (wat doet het weer), waren er toch nog een aantal deelnemers van onze club die meereden. We verzamelden bij ons clubgebouw om half 9 om vervolgens richting Nijverdal te rijden en daar nog een paar clubleden op te pikken.
Van hieruit ging het richting Raalte, waar onze Rob al ongeduldig stond te wachten. Nu waren we compleet en konden we naar Liederholthuis waar we warm werden ontvangen. Onder het genot van een kop koffie/thee met een plak cake kon er na een korte toespraak van de voorzitter gestart worden, met ongeveer 135 mannen en een aantal vrouwen.

De rit ging over mooie weggetjes en dijken, eerst richting Zwolle en toen naar Zalk over mooie binnenweggetjes richting Elburg , waar de eerste pauze was. Dat was ook wel nodig, want er stonden al een aantal deelnemers stil, waarvan ook van onze club. Rob had zijn koppelingskabel kapot, die werd vervangen door een nieuwe van een kreidler (wonder boven wonder werkte het ook nog), die in de bezemwagen aanwezig was. Jan zijn uitlaat was los gegaan, deze werd weer vastgemaakt.

De beelden, gemaakt door “Het Oale Kreng”.

Nuwerd er nog snel even een patatje gegeten en gingen de brommers naar Nunspeet, waar we nog een mooi stuk natuur van de Veluwe meepakten. Van daaruit via Oene naar Wijhe, waar we met het pond over de Ijssel gingen, 2x een pond vol brommers, dat was meer dan een kilo.

Daarna gingen we naar ons eindpunt waar een warme gehaktbal en een koud drankje op ons lagen/stonden te wachten. Al met al een geslaagde dag met een klein beetje regen, maar dat kon je door de vingers zien. Allemaal bedankt voor de mooie en gezellige rit!
Mans Scholman

Verslag van de Brommertoertocht “Overijssels mooiste” op zaterdag 13 mei

Op zaterdag 13 mei 2023 hebben we onze open Voorjaarsrit “Overijssels mooiste” gereden. We hadden van tevoren een mooie route uitgestippeld en door flink flyeren en reklame op Brommerskiek’n op facebook, verwachten we maar liefst 80 deelnemers op Zaterdag morgen. Dat was tevens ons maximale aantal deelnemers. En ze kwamen van heinde en ver. Diverse auto’s met aanhangers werden door onze “tijdelijke verkeersregelaars/gastheren Heins en Mans naar de parkeerplaats van onze buurman Lucky geleid. We hadden een mooie variatie aan brommermerken bij elkaar staan. 

We begonnen de dag met inschrijven, van alle deelnemers ,bij het inschrijven kregen al onze gasten consumptie munten en tevens een mooi vaantje als aandenken, aan deze legendarische toertocht. Er werd op en top genoten van het heerlijke weer, de brommers, de fijne contacten met medeliefhebbers, een heerlijke kop koffie en een heerlijk puddingbroodje. Ook was er een Appeltje voor de dorst, bedankt Groente en fruitman Zwolsman. (Beterschap gewenst, voor je zere been) 

Ook was er een “Duitse”bezemwagen aanwezig, bemand door onze topmonteur Johan W., zoon Gijs ging mee als hulp en voor een serie goede foto’s, wat ervoor zorgde dat zelfs Klaas durfde mee te gaan rijden.

De route was perfect, het begin was voor captain Hendrikus, die de deelnemers een prachtig stukje Rijssen liet zien. 👌🏼De route bracht ons vervolgens langs prachtige paden aan de zuidkant van de Holterberg. We kwamen langs de toeristische trekpleister “kinderboerderij Dondertman” en reden verder naar onze eerste stop, “Heins Motormuseum in Okkenbroek.

Hier konden we lekker even de benen strekken en even het motormuseum van binnen bekijken. Ook werd er door onze techneuten, snel een band geplakt (Hein bedankt voor de solutie). Ook hebben we gezongen voor Hein en zijn vrouw, die hun 50-jarige bruiloft vierden. Uit 80 monden klonk het “Lang zullen ze leven”. Voor elke deelnemer was er een blikje drinken en een Mars, Snickers of Twix.

De tocht vervolgde richting Heeten en Boerhaar, (Heins Marcel, Albert, en Eppie moesten alles uit de kast halen om de groep bij elkaar te houden., toppers. Maar we genoten van prachtig weer en veel bloesems langs de mooie route. Onze tweede stop was bij kasteel het Nijenhuis met museum de Fundatie. Vlak voor aankomst bij de oprijlaan bleek er ook nog een aanrijding te hebben plaatsgevonden, waarbij een Kreidler voorvork beschadigd raakte en Harry B toch nog flink was geschrokken. 

Vooraf hadden we prettig contact gehad met Petra, de gastvrouw, van het kasteel en waren we overeengekomen dat we een halfuur pauze konden houden op de mooie oprijlaan. Gelukkig stond Ria, onze topvrijwilligster, klaar met heerlijke hapjes die thuis waren voorbereid door Hendrikus’ zorgzame vrouw. Ze waren geweldig! We mochten ook gebruikmaken van het toilet van het Nijenhuis. Gastvrouw Petra wilde wel dat ik de vaste toiletbegeleider bleef, (tot aan de balie, gelukkig) wel een grappige taak. Kasteel het Nijenhuis was echt een prachtige plek en zeker de moeite waard om nog eens te bezoeken. Bedankt voor jullie gastvrijheid en mooie pauze plek. 

Helaas kreeg monteur Johan met knecht Albert Z het weer druk met een kapotte gaskabel. Hier duurde de pauze iets langer door, maar op zo’n dag is haast hebben een slecht idee, dus we gingen voor samen uit samen thuis. Wat tot op heden lukte. 

De brommerit werd vervolgd richting Heino, een prachtige route binnendoor richting Luttenberg, vlak voor de mooie Luttenberg sloeg toch het noodlot toe voor onze voorrijder 🙈, de ketting liep stuk,

Onder het uitrijden, mobiel met navigatie overgedragen aan de redder in nood,  (onze hardrijder begeleider en nu dus voorrijder Eppie) afgestaan. (Helaas was de bezemwagen bezet, en ging het “samen uit, samen thuis helaas niet door, voor Mans en mij. Half uurtje wachten maar Johan en Gijs vergaten ons niet). De route ging mooi binnendoor, langs Hellendoorn, en door Nijverdal en binnendoor naar ons clubgebouw. Terug bij het clubgebouw van n’Tuf, lekker broodje Hamburger (ze waren goed Wim P😋) voor elke deelnemer, en nog een consumptie. Dick bedankt voor je assistentie. Goed geanticipeerd.  Moe maar voldaan op huus aan na een avontuurlijke “dikke” toertocht, met recht “Overijssels mooiste”.  Deze houden we er in, we hopen al onze deelnemers volgend jaar weer te mogen verwelkomen.

Bedankt voor jullie gezelligheid. 

Kijk hier naar de foto’s van Gijs W https://drive.google.com/drive/folders/1yvBPu3PP74B93KZfPqXe4ARLtpyRmYYY?usp=sharing

2-Takt Stoevers 50cc classic Enduro

Op zaterdag 22 april werd er weer de classic Enduro rit voor 50cc bromfietsen van de 2-Takt Stoevers georganiseerd. Bert S en John S, waren er weer druk mee geweest.

Top heren. Het begon allemaal gezellig bij het clubhuis waar de deelnemers konden genieten van elkaars bromfietsen, verhalen en koffie.

Ben Pijfers was aanwezig als clubfotograaf om de mooie momenten vast te kunnen leggen en Johan W droeg zorg voor het vervoer van alle benodigde materialen, evenals voor het controleren van de benzinelevels. Een echte 2-TaktSnoever. Ook de vaste official van de Stoevers, Dawid was weer van de partij. 

Voordat we aan de rit konden beginnen gaf Bert S een toespraak, waarin hij ons duidelijk de regels uitlegde. De route voerde over de Lichtenberg, de Borkeld en een prachtig enduro-pad aan de voet van de Holterberg, waar de deelnemers konden genieten van de natuur. Er werden akkerlanden doorkruist, bermen en bosstroken gepasseerd. Allemaal terreinen van eigenaren waar onze uitzetters contact mee hadden gehad. Bij Markelo werd er samen een rust- koffie, en tankstop gehouden. Vervolgens ging de route richting Enter en een heel mooi steil talud, waar de deelnemers meerdere keren tegenop reden. Daarna werd er een uitgebreide fotoshoot gehouden met de graffiti-achtergrond onder het viaduct. Hierna was het tijd voor de proef voor de 2-TaktStoevers wisselbokaal. Een Zundapp-cilinder was de inzet, “dus iedereen wilde wel winnen”. De gereden tijden werden bijgehouden door de organisatie. Na deze proef was er een prachtig bosparcours om van te genieten. Vervolgens was er een heerlijke vette hap en een lekker drankje bij het Zumpke in Enter. De gastheer was erg gastvrij en bood zelfs het tweede drankje gratis aan. ‘s Middags werd er lekker gecrost over de prachtige Enterse zandpaden om uiteindelijk te eindigen bij het zandgat. Na afloop was er nog een drankje in het clubgebouw en werd de prijsuitreiking gehouden van de Stoevers wisselbokaal. Bert J was de “gelukkige winnaar” en mag zich de nieuwe eigenaar van de bokaal noemen.

Al met al was het een geslaagde dag met veel gezelligheid en mooie classic Enduro bromfietsen. De deelnemers konden genieten van een prachtige route en er werden mooie herinneringen gemaakt. Hopelijk kan er in de toekomst weer zo’n mooie rit worden georganiseerd. Organisatie bedankt. Het was geweldig. 

Ons 2-Takt Snoevers “ritje om er lekker in te komen”. 15-04-2023

Eindelijk het was zo ver, onze eerste rit, voor het nieuwe toer seizoen,  kon gereden gaan worden.

Dit, onder redelijke weersomstandigheden. De  temperatuur had iets hoger mogen zijn, maar met de juiste motor kleding, aan was het best goed te doen  (geen kou gehad ).

“Kaptein”Henk had weer een mooie route uitgezet, met meerdere weggetjes, waar we nog nooit waren geweest. Zowel zand als de verharde wegen. De zand wegen waren in top conditie, niet te nat en ook niet stoffig en dat bijna allemaal binnen onze eigen gemeente grenzen.

Volgens mij zat er een klein stukje gemeente Hellendoorn bij.

De start.

Er zaten twee tussen pauzes in de rit, de eerste  bij kinderboerderij Dondertman, waar we een ijsje  zouden krijgen, maar die werd snel vervangen door een broodje kroket (wat een mensen kennis heeft die man🙈👍🏻

dat ging er natuurlijk in als warme koek, (met mayo) 👍.

Een warme “ijsco”👍🏻

Vervolgens werden de brommers en motoren weer  gestart, om onze rit te vervolgen,  over onze mooie wegen, om naar ons volgende rustpunt te gaan.  Dat punt was bij 

Emaille en Bromfiets museum de Borkeld aan de pannenweg in  Holten.

Hier kregen we een rondleiding, door het museum. We werden in twee groepjes verdeeld, zo dat we alles van dichtbij konden bekijken. 

De eerste groep had schijnbaar veel vragen, want als je die man een vraag stelt dan komt er nog wel een heel antwoord terug en daar kun je ook wat mee,  geweldig wat een prater is die man. 

Jakob, “de bromfiets predikant”.👍🏻

Onder tussen zat groep twee lekker te genieten, van een consumptie en natuurlijk de warme kachel. 

Toen kwam groep 2 ,deze had iets minder vragen dus ging de rondleiding iets sneller we moesten ook richting huis, want het was ook al half  zes. 

Volledige aandacht, zelfs Mans kon nog wat leren.

Iedereen ging op eigen houtje richting huis op een enkeling na die ontmoeten elkaar nog bij het clubgebouw voor een dichte poort.

Al met al een geslaagde rit!  ik heb er van genoten👍🏻 ik hoop jullie ook

Groetjes Mans