2-TaktStoevers-strijd om de Zundapp-bokaal

Eindelijk was het dan weer zo ver! Zaterdag 2 April onze classic 50cc voorjaars enduro stond weer te beginnen. Met het uitzetten van de rit, waren onze helden Bert en John, al weken druk. Alle perceel eigenaren,waarop we zouden gaan rijden waren op de hoogte gebracht, en hadden het 1malige gebruik van hun terrein/ maisland goedgekeurd! Toppers

8 deelnemers zouder er de komende Zaterdag van start gaan. Het leek een ijskoude sneeuwrit te gaan worden. Vrijdag morgens een laag sneeuw en koud. De zenuwen sloegen toe bij een aantal deelnemers, Valk had weer een goede omzet met carburateurs en zwaardere banden. En dat was niet echt overbodig want het zou best zwaar zijn met de grondbovenlaag iets nat en zwaar en dieper droog. 8:30 s’morgens koffie in ons clubgebouw, gezelligheid cake koffie, thee. Om 9:00 melden zich de rijders en de camera en filmploeg johan & zoon, Ook was Ben onze club fotograaf aanwezig om met zijn perfecte telelens elke actie op beeld te krijgen. Ook is Tonnie S als helper en ondersteuning aanwezig, topper! De Bokaal wordt door Bert gepresenteerd.

Helaas heeft de winnaar van vorig jaar, Bert J zijn droombrommer nog niet klaar, en strijd hij vandaag dus niet mee voor de 😞Zundapp 4poorts wisselbokaal. Na de start over de lichtenberg, het werkgebied van de electrische leiding. John zijn brommer loopt slecht en hij besluit om hem te gaan ruilen. De route was bij vlagen zwaar, en dat bleek al gauw onze voorrijder Bert ging er tot zijn as in. Met man en macht werd de brommer weer bevrijd. John is inmiddels ook weer gearriveerd. Op naar de Crossbaan a/d lichterbergerweg bij Plakkie, en die was idd plakkie, plakkie. Dan maar naar “onze eigen crossbaan”. Die lag er best goed bij en was goed berijdbaar. Vervolgens richting borkeld Holten, maisland beukenlaan, weer langs spoor, borkeld achter de sportvelden langs, over het mooie Rijsserberg door de Haspel, maisland schaapskooi.

De proffesionele film en foto ploeg wist ons al van ver op de gevoelige plaat te leggen, middels de telelens en met een drone boven onze hoofden. Vervolgens richting Enter via de jagersweg naar het Enterbrook, het viel op dat de Tuareg van Heins het zeer goed deed op het maisland. Daar de Tuareg een best zware brommer is heeft deze best moeite met hoogtes, maar Heins onverschrokken zoals hij is, gaat altijd de uitdaging aan. Zo ook de steile klim richting viaduct doet hij “gewoon” en ja daar zitten risico’s aan. Helaas kwam hij lelijk ten val, en raakte enigszins geblesseerd aan zijn schouder, maar bikkel als hij is hij houd vol. De Kreidler’s ook niet voor een “kleintje” vervaard, durven het ook niet aan. Maar top, Anton S met zijn Fantic rijd als oude “betrouwbaarheidsrijder” vlot naar boven.

Onze Tanks bleken dorstig te worden en dus onder het viaduct de Tank/drankstop gehouden. gouden Tonnie💪🏻 stond klaar met al de benodige brandstof, en materialen. Met de ketting’s weer in de olie en de dorst weer gelest weer verder, op naar de proef in het bos achter Enter. Helaas zien de Kreidler’s met de lage uitlaten, af van de proef, ook Heins ziet af, om zijn pijnlijke schouder. De organisatie had een mooie proef uitgezet, met hoogte verschillen, bos, boomstammen, maisland. Alles afgezet met de benodigde linten. Top werk! Eerst Rory met zijn Yamaha zet “gevoelsmatig” een scherpe tijd neer. Vervolgens Anton met de Fantic, doet het ook goed. Maar dan Mans, en dat ziet er heel goed uit, pure techniek, jong geleerd en nu oud gedaan”. Om die te kunnen verbeteren dienen de volgende rijders zeer scherp van start te gaan. Maar “te scherp”, is dan best een risico, vooral in dit onverkende terrein. Eerst Henk B , met de rode Fantic, die direct na de start plat op zijn snuit gaat. Vervolgens best wel snel de proef uitrijd, maar ja. En daarna John die op exact hetzelfde punt op de zelfde manier in het stof bijt. Ook hij hervat en rond de proef goed af. Maar om na zon val de verloren tijd weer goed te maken, is bijna onmogelijk. De winnaar kon er dus maar 1 zijn.

Helaas moet onze “maisland koning” Heins, na de proef, om steeds heviger wordende pijn het, strijdtoneel verlaten. Daarna hebben we nog een aantal prachtige slinger en bospaden, en mooie zandpaden voor de kiezen gehad. Respect voor de uitzetters met recht een prachtroute! En ook het zandgat in Enter ontbrak natuurlijk niet in onze voorjaars Enduro! Lekker uitleven en stunten. Om daarna enigszins uitgeput en met een knorrende maag, in Rijssen weer terug te komen, maar eerst nog effe foto’s bij het park! Een wandelende vrouw mocht de legendarische foto’s nemen. Mans werd tijdens dit moment, met spoed door Anja naar huis gemaand. Maar na eerst nog effe op de foto te zijn gezet. Gelukkig liep het goed af met de 🐐. Nu vooruit met de geit, op naar een balletje Spoorhuis. Wat een mooie dag. En de laatste 100 meter voor koffie, weer verzorgd door Tonnie, in ons clubhuis. Waar Mans officieel de bokaal in ontvangst mag nemen! Mans je bent dit jaar onze Enduro 50cc classic koning. Maar dat polletje, leek verdacht op scherp te zijn gelegd! We hopen volgend jaar weer te strijden, want het is wel l een wissel Zundapp cilinder bokaal!
Organisatie, camerateam, en verzorging bedankt voor het maken van,deze wederom mooie herinneringen!

2 gedachten over “2-TaktStoevers-strijd om de Zundapp-bokaal

  1. Ben Pijfers, bedankt voor je perfecte fotos!👍🏻 En Gijs W bedankt voor je mooi filmbeelden💪🏻

Laat een antwoord achter aan 2-TaktSnoevers Reactie annuleren

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.